طراحي وب سايت فروشگاهي

طراحي سايت و سئو

طراحي وب سايت فروشگاهي

اولين و شايد يكي از مهمترين مواردي كه در طراحي فروشگاه اينترنتي حائذ اهميت است و كاربر به آن خيلي اهميت ميده اين است كه آيا اين فروشگاه اينترنتي داراي درگاه پرداخت ايمن و مطمئن است؟ اگر چنين باشد كاربران شما با اطمينان خاطر به صورت آنلاين سفارش خود را ثبت كرده و خريد ميكنند.

نكات مفيد و مهم بسيار زياد است اما در خصوص توسعه و بهبود سايت هاي اينترنتي و فروشگاه هاي آنلاين كه باعث افزايش فروش شما ميشوند، برخي از اين موارد مهم را در ادامه مرور و بررسي ميكنيم.

A - استفاده از طراحي سايت ساده ( عدم پيچيده كردن طراحي المان هاي سايت )

طراحي سايت فروشگاهي بايد جوابگوي نيازهاي كاربران باشد و از طرفي خريداران را به مشتريان دائمي فروشگاه اينترنتي شما بدل كند، جذابيت سايت چه از نظر محتوا و چه از نظر طراحي بصري آن بايد به نحوي باشد كه كاربر را ترغيب به كاوش در قسمت هاي مختلف سايت كند. طراحي سايت فروشگاه اينترنتي بايد تا حد ممكن ساده باشد و در قسمت جستجوي محصولات، مخصوصا صفحه ي صورتحساب ( checkout ) نبايد تصوير يا لينك انحرافي ديگري باشد، از گرافيك هاي پيچيده، محتواهاي بسيار طولاني و نامنظم، اصطلاحات و كلمه هاي مبهم و تصاويري كه با اصل محصول مغايرت دارد استفاده نكنيد.

B- با كاربران در خصوص قيمت ها و مبالغ صادق باشيد

نمايش ندادن هزينه ارسال براي مشتريان و نشان دادن آن در لحظه ي پرداخت ( در درگاه پرداخت ) قطعا در فروش شما تاثير منفي ميگذارد، طراحي رابط كاربري سبد خريد بايد به نحوي باشد كه جمع تمامي مبالغ و هزينه ها در همان لحظه ي اول به خريدار نشان داده شود.

C- امكان ثبت نظرات خريداران و كاربران مهمان در سايت فراهم باشد

نشان دادن نظر كاربراني كه قبلا اين محصول را خريده اند بهترين روش براي اثبات كيفيت محصولات و مشتري مداري شما است. نظرات و بازخوردهاي مثبت آنها ميتواند بر تصميم گيري مشتريان اثر بگذارد و آنها را به سمت خريد آن محصول ترغيب كند.

D- از تصاوير و ويديوهاي كيفيت بالا در طراحي فروشگاه اينترنتي استفاده كنيد

طراحي سايت

اين مورد را در مقاله قبلي هم گفتيم؛ اگر كيفيت تصاوير محصولات خوب نباشد، بعيد ميدونم كه مشتري علاقه مند به خريد از سايت شما شود، اگر كيفيت عكس ها پايين باشد مشتري فكر ميكند كه محصول شما يك محصول بي ارزش و بي كيفيت است، به همين دليل هميشه براي نمايش محصولات خود بايد از تصاوير با كيفيت استفاده كنيد، عكس محصولات بايد به قدري جذاب و زيبا باشد كه مشتري دلش بخواهد صاحب آن محصول باشد، تصوير يا ويديوي بي كفيت رغبت خريد را در مشتري به وجود نمي آورد.

مشتري كه نميتواند محصول را از طريق اينترنت لمس كند! پس سعي كنيد تصوير آن از كيفيت بسيار بالايي برخوردار باشد، همچنين ميتوانيد از ويديوهاي باكيفيت نيز كمك بگيريد و محصولات خود را بهتر معرفي نماييد و آنها را از تمامي زوايا به نمايش مشتريان بگذاريد، در خصوص محصولاتي از قبيل جواهرات، لباس، كفش يا كيف، ويديوها ميتوانند به شدت تاثير مثبتي در خريد مشتريان داشته باشند، كه نحوه توليد ومحتواي آن بستگي به خلاقيت خود شما دارد.

پيشنهاد ميكنيم مطالعه كنيد :

بازاريابي اينترنتي و افزايش بازديد سايت

E- سبد خريد علاوه بر سادگي بايد چشمگير هم باشد

گزينه سبد خريد بايد در تمام صفحات فروشگاه اينترنتي شما باز شود، اين كار باعث ميشود كاربران همواره يك ديد كامل بر سبد خريد خود و محصولاتي كه به آن اضافه كرده اند داشته باشند و دائما به كاربران خاطرنشان ميكند كه فرآيند خريد را در هرصفحه اي كه باشند به راحتي ميتوانند تكميل كنند.

طراحي سايت فروشگاهي

 

ثبت دامين

F- حس كمياب يا نادر بودن محصول را به وجود بياوريد

كلا اين يك تكنيك در عرصه تجارت هست كه هر چيزي كه كمياب و نادر باشد به خودي خود با ارزش ميشود، محصولي كه روي آن يك برچسب مثلا  { فروخته شد } يا { اتمام موجودي } زده شده باشد بيشتر به چشم مي آيد. اين كار باعث افزايش حسي در ديگر كاربراني كه آن را نخريده اند ميشود و انگيزه آن ها را براي خريد آن محصول افزايش ميدهد، البته نبايد بيش از حد استفاده شود.

G- براي كاربران امكان فيلتر كردن گزينه ها را مهيا كنيد

هميشه به ياد داشته باشيد هدف نهايي شما اين است كه يك تجربه خوب را در طراحي سايت فروشگاه اينترنتي براي مشتريان و كاربران خود فراهم كنيد، اگر مشتري نتواند چيزي كه ميخواهد را در سايت شما پيدا كند از سايت شما خارج خواهد شد، به همين دليل داشتن يك سيستم فيلترسازي يك امر واجب و ضروري در طراحي سايت فروشگاهي مخصوصا سايت هاي فروشگاهي بزرگ با گستردگي زياد و دسته بندي و محصولات بسيار است.

H- وجود لينك شبكه هاي اجتماعي در سايت امري ضروري است


سئوي سايت سئوكار خوب

در طراحي فروشگاه اينترنتي و افزايش فروش آن نبايد اهميت شبكه هاي اجتماعي و نقش آنها را ناديده گرفت، بسياري از خريداران از طريق اينستاگرام، تلگرام، فيسبوك و... با سايت شما آشنا ميشوند يا علاقه دارند كه محصول مورد علاقه خود را در شبكه هاي اجتماعي با ديگران به اشتراك بگذارند، براي همين شبكه هاي اجتماعي ميتوانند باعث افزاش و رشد فروش و سودآوري فروشگاه اينترنتي شما شوند.

I- استفاده از منوي با دسترسي راحت در طراحي فروشگاه اينترنتي

منوي سايت يا منوي دسته بندي محصولات در طراحي سايت يا به صورت افقي در بالاي سايت يا عمودي در سمت راست سايت طراحي شود و در تمامي صفحات حضور داشته باشد و بايد به درستي چيدمان و ترتيب بندي شوند تا كاربران به راحتي از آنها بهره مند شوند، بايد به نحوي باشد كه كاربران به راحتي بتوانند با استفاده از آن هر محصولي كه ميخواهند را جستجو كنند، از منوي هاي آبشاري يا همان drop-down استفاده كنيد و زيرگروه ها و دسته هاي مختلف محصولات را به نمايش بگذاريد، اگر دسته بندي محصولات شما بسيار زياد است و طيف وسيعي از محصولات و خدمات را پوشش ميديد، حتما از mega-menu ها استفاده كنيد.

J- فروش ها و آفرهاي ويژه، صفحه مخصوص به خود داشته باشند

ثبت دامنه ارزون

اينكه همه ما دنبال تخفيف و فروش هاي ويژه هستيم درش هيچ شكي نيست، عموما جنسي كه روي آن برچسب تخفيف داشته باشد بيشتر فروش خواهد رفت، در ايام خاص مانند عيد ها، شب يلدا و مناسبت هاي مختلف ديگر، فروش ويژه با تخفيف براي كاربران خود در نظر بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.